dumka

Temat: Skrzynia biegów Seat Marbella
To jest ten sam silnik.
Spokojnie kupuj i zakładaj.

Wszystkie silniki oparte na konstrukcji typoszeregu 100XX począwszy od silnika 100.000 Fiata 600 poprzez 100D000, 100G, 100.GL, 100GBC, 141.000, 170.000 aż po silnik seicento 899cc mają dokładnie ten sam rozstaw śrub na skrzyni biegów. Różnią się pojemnością, osprzętem a od silnika 100G (Fiat 850/127) mają inną przylgę pod pompę wody oraz filtr oleju pełnego przepływu mieszczony po lewej stronie. Tak więc wszelkie 600ki 750ki, 850ki, 900ki, 950ki a nawet silniki z Autobianchi A112 (np. 70 konna jednostka 996cc) są stworzone do zasilania Twojej Pandy.


Źródło: fiatpanda-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=552



Temat: [reno clio czy suzuki swift]
Jeździłem swiftem przez 3,5 roku. Odkupiłem od kuzyna jako 4 latka z przebiegiem 103777km, jak go sprzedawałem miał 189tys. km (z hakiem). Na to auto nie mogę nic złego powiedzieć. Nigdy nie zawiodło, nigdy nie było tak, że wsiadam i nie odpala, nie jedzie, czy cokolwiek. Nawet jak zatarłem pompę paliwa to tylko wyła, ale auto jechało dalej. W mrozy odpalało na dotyk. Przeżyło stłuczkę, części znalazłem od ręki. Oprócz spraw serwisowych (oleje, filtry, zrobiłem też rozrząd, hamulce) w aucie zepsuł się: rezystor od nawiewu (naprawa u elektronika wyniosła mnie, uwaga!...5zł), pompa paliwa (moja wina, auto miało instalacje LPG i w zimie jeździłem na oparach benzyny przez co zatarłem pompę - moja niewiedza; zapłaciłem za oryginalną w Suzuki Magro 290zł). Poza tymi przypadkami w aucie nic się nie psuło! Moja Suzi była wersją węgierską, jakby udało się dorwać japońską to już w ogóle miód! Auto jeździło super (nie znajdziesz w tej klasie i z tych lat auta z wahaczami poprzecznymi w tylnym zawieszeniu), silnik kręcił się wysoko, i wszystkie padła typu Clio, Seicento Sporting itp. wciągał jak Pudzian Niemena. Jakbyś jeszcze dopadł Swifta 1,3 GTi (103KM) bez rajdowej (KJS) przeszłości (ciężko znaleźć) to nie ma się co zastanawiać:) jedynym mankamentem Swiftów (jak i wielu "japońców" z tych lat) jest rdza. Tutaj trzeba po prostu uważać Pozdrawiam i SWIFTA polecam.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=978


Temat: [Seicento] problemy z olejem
Witam jestem posiadaczem Fiata seicento 900 od pewnego czasu mam problemy z olejem tzn. wyciska mi olej przez odme (odpowietrznik) w pokrywie zaworów do filtra powietrza skad pozniej zostaje zasysany do ''gażnika'' po wymianie uszczelki glowicy na tłokach byl nalot nie ceglany taki jaki powinien byc tylko czarny mysle ze po spalaniu oleju. kopci na bialo jesli mozecie cos doradzic to prosze.
moze mogły by to byc uszczelniacze zaworow ??
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=1616


Temat: przyczyny spadku mocy toledo II
Witam od kiedy kupilem toledo II 1.8 mam problem z przyspieszaniem cos go strasznie muli. W pracy jezdze seicento i jak wsiadam po robocie do swojego seata to jest on 10razy bardziej mulowaty niz 40-sto konne seicento co moze byc powodem ????
Dodat ze filtry i oleje wymienione, rozrzad tez dobrze zalozony, podpiecie do kompa nic nie wykazalo, katalizator ok wiec juz nie wiem co to moze byc
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=33532


Temat: Okazja
UWAGA UWAGA!

Sprzedam (właściwie nie ja, tylko mój brat) Fiata Seicento 900 rocznik 2001, przebieg 91000, stan idealny, bezwypadkowy; serwisowany, regularna wymiana olejów i filtrów. Nowe opony letnie (Fulda "Diadem Linero"), olej Shell Ultra (syntetyk).
Kolor niebieski (chabrowy) metalik.
Jak widać obok tego posta, jestem z Rybnika (woj. śląskie).

CENA: 13500 PLN (do uzgodnienia)

Chętnych zapraszam na gg: 733929, dam namiary na brata, ewentualnie zdjęcia.
Źródło: mediaplan.ovh.net/~fcbxmxwu/forum/viewtopic.php?t=932


Temat: jaki samochód dla początkującego

 

> Bez przesady nie jezdze do pracy autem, najwyzej 100 zł na paliwo i
> raz na rok ubezpieczenie, a czesci, to zalezy w jakim stanie kupię.

100zł na paliwo, to chyba troszkę mało (kupiłem 3 tygodnie temu
cinquecento) i troszkę mnie zaskakuje spalanie:) Ale to przez to, że
zazwyczaj krótkie trasy w mieście - póki silnik jest zimny, to więcej
spala (tak to sobie tłumaczę). Faktem jest to, że nie wiem dokładnie
ile pali, bo jedyny sposób to zatankować do pełna i przejechać 100km :)
Ale w tym miesiącu na pełny bak już mnie nie stać :(

Za 6 tys kupisz zadbane autko, naprawdę, seicento można fajne
trafić, może matiz (ale na to bym nie liczył, bo w dobrym stanie za
około 7tys zł). Zrób jak Ci ktoś radził - kup tańsze, żeby było Cię
stać na dodatkowe koszty, jak wymiana amortków chociażby.

Dowiedz się też kiedy olej był wymieniany, bo jak by co,
dolicz wymianę oleju i filtrów.

Skompletuj sobie żaróweczki do auta, linkę holowniczą i takie
tam pierdółki, bo ja bez tego kupiłem i wolałem zainwestować, bo dość
tanio kupiłem autko i do tego lekko zaniedbne.

To jest to co ja sobie myślę, a pierwsze auto mam dopiero od 3
tygodni... i tak to dla mnie mniej więcej wygląda.



pozdrawiam
Mik
ps. Zapraszam na www.doromi.net - moje próby zarobienia milionów :)


Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=1236


Temat: Wymiana oleju po 1000-2000 km (dotarciu)
Cytat:
Pamiętajcie- częste wymiany oleju wpajają nam lobby koncernów naftowych;) Czyzby zwolennik teorii spiskowych? ;)

A tak na powaznie - ciekawe jaka liczbe zasadowa ma taki olej w Dieslu AR po 30 tkm? Moge sie zalozyc, ze juz w ogole nie buforuje kwasnego syfu, jaki wlewamy mu z kazdym tankowaniem na polskich stacjach... Przed Alfa mialem Volvo z silnikiem D5. Tam byla olbrzymia miska olejowa i spory filtr, przy wymianie oleju wchodzilo niecale 7L oleju. I producent zalecal wymiane co 20 tkm. A tu Alfa, miska 4L z groszem, filtr oleju wielkosci tego z seicento 1.1 i co 30 tkm? Cos tu smierdzi.

PS: jak spisuje sie nowy Diesel 2.0 w 159? Jak wypada w porównaniu do 1.9?
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=21676


Temat: 6 letnia Alfa [156 Sportwagon] - czy może jednak Mondeo ?
kiedy sprzedałem seicento sporting nosiłem się kupnem passata lub audi a4 , pewnego dnia poszedłem do komisu tam spodobała mi się lancia lybra to ona była takim włoskim zastrzykiem a potem zobaczyłem mojego wiśniowego sportwagona który mnie urzekł i tak powstała miłość do alfy romeo a tym wiśniowym sportwagonem jeżdżę do dziś , ale kupuje się sercem napewno nie rozsądkiem
czy naprawy kosztują dużo?
-tak owszem
czy często się psuje tak jak mówią ludzie?
-to zależy jak się dba to się ma , ja dbam pilnuję wymian oleju co 10 tys w przypadku silników TS , tankuję paliwo tylko na renomowanych stacjach i wszystko mi ładnie gra
radość z jazdy?
-jest bezcenna , każdy łuk serpentyna ,świetne właściwości jezdne na drodze trzyma się jak rzep istan frajda i przyjemność
czy warto ?
- ja myślę że tak nie żałuje ani trochę iż kupiłem alfę gro znajomych odradzało a ja do dziś mam banan na twarzy kiedy patrzę na moją Alfę Romeo , fakt faktem miałem na poczatąku problemy z zawieszeniem coś stukało itd ale doprowadziłem zawieszenie do porządku , zrobiłem rozrząd (norma w używanym aucie) filtry olej i śmigam
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=9430


Temat: osiągi 1.4
osiągi 1.4
  Witam Kolegów,
mam pytanko. Właśnie zakupiłem puga 1.4 z 2003 roku. Ma nasmigane 89 tyś. Jest to autko zony ale przejechałem sie nim ostatnio i wydaje mi sie że jest jakiś słaby. Fakt że jest teraz przed wymiana filtrów, oleju i rozrzadu ale czy to może byc tego przyczyną? Ciężko go rozbujac do 140 km/h. W seicento 1.1 miałem lepsze osiagi. Co może na to jeszcze wpływać/ Może swiece lub przewody/ Będe go wstawiał do warsztatu więc podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić.
Wchodzi na obroty ale mam uczucie jakby go cos trzymało

Pozdrawiam:eek:
Źródło: 206club.net/showthread.php?t=53638


Temat: Wy i samochody:)
illy: hehe :) ja matke namówiłem na zmiane, inaczej by dalej seicentem jeździła
tu jako ciekawoske podam że fiat seicento po 3 latach spokojnej jazdy mojej matki zaczą się strasznie sypać :( a 4x starsza honda civic choć ma wszystkie części orginalne (oprócz filtrów i oleju :) ) to trzyma się sporo lepiej
Źródło: max3d.pl/forum/showthread.php?t=12350


Temat: Drogie w utrzymaniu / Mity i Fakty

Niech kupi Passata, bo z 2006 roku to te same auta, a Passat jest tańszy. No chyba że jest kozakiem i lubi płacić 20tys. za inny znaczek na masce Tym bardziej faktycznie, 2.0TDI cieszy się złą sławą - w przeciwieństwie do 1.9 TDI które jest bardzo trwałą konstrukcją. Niby literki te same, różnica o 0.1, a jednak to 2 różne światy

0,1 mowisz .... a pies pogrzebany gdzie indziej, nowe samochody sa specjalnie tak skonstruowane zeby padaly najwazniejsze rzeczy po krotkich przebiegach a naprawy byly mozliwe jedynie w serwisie, nowe vw (podejrzewam ze inne marki tez) to jedno wielkie oszustwo, swiat motoryzacji pochlonela taka komercja ze wszyscy wala w chu...steczke

podobno silniki z grupy VAG 2,0 tdi, jakby nie patrzec najchetniej kupowane jednostki, maja powazna wade fabryczna, mikro pekniecia na glowicy silnika, ktore w krotkim czasie doprowadzaja do wypalania uszczelki pod glowica a przy wiekszych przebiegach uszkodzenia glowicy glowica 6300zl

wal korobowy ma zebatki do napedzania lancucha rozrzadu wyliczone na ok 200 000 km normalnej eksploatacji , potem sie scieraja i caly wal jest do wymiany ktory kosztuje ogromne pieniadze 12000 zl(razem z pompa oleju bo musi byc w tym momencie rowniez wymieniona) w serwisie, jestem ciekaw ile kosztuja zamienniki do tego szwabowozu?

filtr fap-czasteczek stalych(najnowsza sztuczka aby ograbic nabywcow vw z kasy) to niezly problem, gdy ulegnie zapchaniu wlacza sie tryb serwisowy i nastepuje wypalanie zapchanych kanalow filtra, samochod wtedy jedzie maksymalnie 80km/h lub do 3000obr. z dynamika seicento, tryb autoczyszczenia zazwyczaj na niewiele sie zdaje i filtr trzeba wymienic, wymiana plus koszt filtra to ogromne pieniadze 7000 zl

w tym modelu lubia takze padac pompy paliwa koszt- 540 zl (poza serwisem)w serwisie 1200zl

tak wiec nie kupowalbym tego vag-owskiego szmelcu bez wzgledu na to jak ladnie wyglada
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=28622


Temat: Uno 889 z warszawki ;)
hmm filtr powietrza jak kupowałem do Seicento - silnik ten sam to koszt 6-8 zł, filtr oleju chyba około 15 zł - paliwa nie wiem nie kupowałem
Źródło: unofani.eev.pl/viewtopic.php?t=1521


Temat: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No to już dzisiaj od rana zmieniony olej w Seicento na Elf Sport SRI 15W40 oraz filtr oleju i filtr paliwa
A co się będzie działo dalej to się zobaczy
Źródło: unofani.eev.pl/viewtopic.php?t=304


Temat: Alfa 156 - koszt miesięczny
no dobra czytałem pobieżnie ktoś podawał kwotę 1000zł (15000km/rocznie) miesięcznie z benzyną ubezpieczeniem itp. ktoś inny 1300zł jeszcze ktoś inny podawał że za opony trzeba dać tyle albo tyle. O czym my tu w ogóle mówimy koszt utrzymania samochodu to dla mnie koszty napraw a naprawiać można każde nie koniecznie alfe chcecie mało za OC płacić kupcie sobie seicento 700 chcecie mało płacić za paliwo kupcie auto o poj. 700 a nie 2.0/2.4/3.0 . Pytam czy inne samochody nie kosztują nie psują się ? nie trzeba w nie lać paliwa po co te porównania każda sztuka jest inna . Ktoś pisał za ma 120tyś i zawieszenie do wymiany no cóż tak bywa i nie koniecznie w alfie ostatnio znajoma w audicy wymieniała zawieszenie z przodu i szarpło ja 1500 zeta moja 156 ma na liczniku 165tys kupowałem ja siedem miesięcy temu to miała 155tys i nie wiadomo czy tylko tyle (zakładając ze nikt nie grzebał przy liczniku) byłem nią w tamtym tygodniu na przeglądzie i o dziwo mimo negatywnych zdań na temat zawieszenia przegląd wyszedł całkiem pozytywnie wahacze gałki stabilizatory ok. jedynie amorki 3 po 75% a jeden 65% przy czym wiemy że przeglądy przechodzą nawet przy 51% wiec wymiana ich to tylko kwestia podniesienia sobie komfortu jazdy. Tak musze wymienić szybę przednią bo jechałem za tirem i dostałem kamienieniem i jest pęknięta ale czy przypadek losowy to tez koszt utrzymania? Czy gdybym jechał audi to ten kamień poleciał by w inną stronę. Ktoś pisał że trzeba wymieniać pasek rozrządu co ileś km. a co w innych samochodach nie trzeba? A może są takie co nie trzeba również wymieniać oleju i filtrów ?
Podsumowanie raczej proste z zasady samochody z dużym silnikiem spala więcej chcesz płacić mniej za paliwo kup mniejszy. Za duże masz składki OC/AC kup mniejszy jak nie masz zniżek (zniżki to podstawa bez względu na samochód ) nie chcesz robić zawieszenia to nie pokazuj wszystkim i przy każdej okazji tego ile masz koni pod maską za wszelką cenę byle pierwszy wystartować po zielonym świetle i nieważne ze droga po której jedziesz to jedna wielka dziura. Nie chcesz wymieniać filtrów oleju itp. kup rower ( tam chyba nie ma takich rzeczy o ile dobrze pamiętam)
A chcesz porównać koszt utrzymania to porównaj ceny rzeczy które się eksploatują w każdym samochodzie i trzeba je od czasu do czasu wymieniać i nie rozkładaj tego na miesiące bo wymieniłeś klocki w grudniu tamtego roku i może w tym nie będziesz wymieniał.

Tak czy siak będę uważał że każda sztuka jest inna a moja 156 jest jak na razie the best
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=5024




Szablon by Sliffka (© dumka)